Obserwując rynek handlu detalicznego coraz wyraźniej zarysowuje się tendencja przenoszenia handlu ze sklepów stacjonarnych do sieci. Handel elektroniczny rośnie z roku na rok i nic nie wskazuje na odwrócenie tego trendu. Wprost przeciwnie okres pandemii pokazał, że kupujący akceptują „zakup ze zdjęcia” i oczekiwanie na dostawę. Pokutuje także przeświadczenie, że internet jest tańszy ale to chyba nie do końca prawda.
Od czego zacząć ze sklepem internetowym?
Najważniejszy w każdym działaniu jest początek. [Platon]
Najlepiej od edukacji. Jest bardzo dużo zagadnień, które trzeba przeanalizować przed podjęciem decyzji o uruchomieniu sklepu internetowego. Posiadając sporą wiedzę na ten temat z chęcią się nią dzielimy. Preferowanym przez nas sposobem komunikacji jest spotkanie lub rozmowa telefoniczna. Jeżeli po przeczytaniu poniższych kilku informacji dojdziesz do wniosku, że to za mało i chcesz wiedzieć o sklepach internetowych więcej skontaktuj się nami. Przedstawimy wtedy warunki techniczne, koszty, zasady współpracy.
Co potrzebujemy zrobić?
Podstawowe rzeczy, bez których sklep internetowy się nie obędzie:
- platforma i serwer
- proces konfiguracji sklepu i uzupełnienie danych sprzedażowych
- umowy z firmami spedycyjnymi
- umowy z operatorem płatności elektronicznych
- reklama w internecie
- analiza ruchu na stronie
- wsparcie IT
Wsparcie techniczne na codzień
Charakterystyczną cechą przy współpracy z firmą Brzostek sp. z o.o. są partnerskie relacje oraz nieustanny proces wsparcia technicznego. Pojawiające się , a pojawią się na pewno, problemy rozwiązujemy wspólnie lub wskażemy partnera, który zna się na rzeczy. Nie zostaniesz z kłopotem sam sobie, możesz na nas liczyć.
Wady i zalety sklepu internetowego
Kilka subiektywnych uwag odnośnie różnic sklepu stacjonarnego i internetowego.
Wady własnego sklepu internetowego:
- Niskie marże
- Duża konkurencja
- Brak przywiązania klienta do sklepu
- Brak kontaktu bezpośredniego
- Wyższe wymagania dla sprzedawcy odnośnie zwrotów
Zalety:
- Dotarcie do wielu odbiorców
- Brak kosztów sklepu stacjonarnego
- Możliwość pracy zdalnej
- Sprzedaż bez posiadania magazynu
Koszty sklepu w internecie:
Koszt funkcjonowania sklepu stacjonarnego i internetowego składa się z innych czynników. Pewne opłaty takie jak księgowość, telefony, paliwo itp. będą występowały w obydwu formach. Dla sklepu online będą to dodatkowo:
- opłata za platformę sklepową
- opłata za serwer ze sklepem
- opłata za serwis
- koszty zdjęć i opisów produktów
Należy się liczyć z opłatami kilkuset złotych miesięcznie.
Przykładowy sklep obsługiwany przez nas: https://dziergane.art/